Ultima campanie electorala a imbogatit clasificarea sloganelor cu inca o categorie. Sa le luam insa in ordine:

1. slogane perfecte: sunt acele slogane care nu mai au nevoie de denumirea produsului pentru a determina recunoasterea marcii (ex: problably the best beer in the world; just do it)

2. slogane inteligente: sunt slogane care cu suficienta expunere pot deveni chiar perfecte, pana atunci insa adaugand considerabila valoare marcii (ex: vechiul slogan Microsoft. Where do you want to go today?)

3. slogane informative: sunt slogane descriptive care te ajuta doar sa intelegi ce face produsul (ex: trilulilu. vezi, asculti, dai mai departe) sau unde se pozitioneaza (ex: Baumax. Intotdeauna preturi mici)

4. slogane inofensive: nu fac nici bine nici rau marcii (ex: Microsoft. Your potential. Our passion)

5. slogane slabe: nu aduc nicio valoare marcii, ba chiar dimpotriva si se gasesc la to pasul (ex: producatorul de pui Oncos. forta si fidelitate)

6. slogane electorale: constituie o categorie aparte caracterizata prin lipsa de continut, mesaj, pozitionare, orice; pe scurt, cuvinte gratuite insirate; cateva exemple:

un om de cuvant

muncesc. cu suflet

mai bine pentru cei mai multi

treaba buna impreuna

Romania pe maini bune

omul conteaza. conteaza pe om

alegeti oameni ai locului

impreuna suntem mai puternici

samd

Normal ca din aceste slogane am inteles cu totii de ce sa alegem pe un candidat sau altul. Diferentele de mesaj au fost substantiale si ne-au ajutat alaturi de fata cat panoul sa intelegem beneficiile pe care fiecare dintre ei le poate aduce acestei tari. Greu cu comunicarea asta.