De când am lansat Frisbo (www.frisbo.ro), răspund frecvent la întrebarea ”ce este aia e-fulfillment?”. Încerc un rezumat aici.
E-Fulfillment este un serviciu logistic adresat magazinelor online pentru preluarea operaționalului acestora. Asta înseamnă că proprietarul magazinului online se concentrează pe construcția platformei, alegerea furnizorilor, alcătuirea prețurilor, promoțiile și marketarea magazinului său în timp ce externalizează depozitarea, procesarea, asamblarea și livrarea comenzilor. De ce ar face un magazin online asta? Pentru că:
1. este mai ieftin decât în regim propriu
2. îi dă flexibilitate, putând dubla sau tripla comenzile de la o zi la alta fără a avea probleme operaționale
3. este mai rapid de implementat pentru un startup de e-commerce decât angajarea de oameni, închirierea de spațiu și dezvoltarea de software
4. are acces imediat la software și flux logistic de înalt standard la care un startup ar fi putut ajunge doar după ce businessul său online ar fi început să aibă succes
5. transformă întreg operaționalul într-un cost direct, absolut previzibil și estimabil
6. nu are bătăi de cap cu învățarea, înțelegerea și instruirea în ce înseamnă operaționalul unui magazin online
7. cu Frisbo, scapă și de fotografierea produselor și urcarea acestora pe site alături de informațiile aferente, iar asta știm că e una dintre cele mai mari bătăi de cap

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care eFulfillmentul are un așa de mare succes în piețele mature precum SUA, unde servește cca 40% din piața de e-commerce. Rămâne să vedem cum primește și România e-fulfillmentul.